Wednesday, January 4, 2012

x pernah jumpa fakta se'osem' ini!!!

 
 #IniSumpahOsem Tahukah anda Mus'ab bin Umair adalah hot stuff ala-ala Justin Bieber ketika sebelum keIslamannya di Mekah?
 
#IniFakta Tahukah anda Islam pernah menjadi pusat rujukan kepada seluruh alam semesta satu ketika dahulu?
 
#IniSumpahOsem Tahukah anda Nabi SAW adalah seorang bapa yang penyayang, suami yang romantis dan datuk yang osem? Walawehh!
 
#IniSumpahOsem Tahukah anda yang membunuh Abu Jahal bukanlah panglima yang gagah perkasa, tetapi dua orang remaja bernama Muaz dan Muawiz?
 
#IniFakta Tahukah anda Gibraltar (boleh rujuk Google map) itu berasal daripada perkataan 'Jabal Tariq' sempena Tariq bin Ziyad yang membuka Andalus (Sepanyol)..?
 
#IniSumpahOsem Tahukah anda Sultan Muhammah al-Fateh berumur awal 20-an (kerana byk khilaf) ketika menawan kota Konstatinopel?
 
#IniSumpahOsem Tahukah anda Nabi SAW pernah menang lawan bergusti, sehingga menyebabkan lawannya itu memeluk Islam?
 
#IniFakta Tahukah anda Islam menawan Persia dan Rom Timur (Mesir) ketika zaman pemerintahan 'Umar al-Khattab, hanya beberapa tahun selepas Islam diturunkan..?
 
Anda, masa semakin suntuk. Umat semakin tenat. Apa yang sedang anda lakukan itu..? Ayuh, kita sama-sama tegakkan kembali Islam ini? *Mata bersinar-sinar*


Keretapi dakwah dan tarbiyah sedang bergerak laju menuju redhaNya! Rugilah anda yang terlambat atau sengaja meninggalkannya heyy..!


*fakta2 di atas di copy o ice dr status FB Angel Pakai Gucci


untuk mengetahui lebih banyak fakta2 sejarah islam yg osem!!! boleh dapatkan buku2 novel sejarah Pak Latip. Isi2 nya yg ditulis dalam bentuk dialog membuatkan ia lebih menarik sehingga mata tak terkelip walaupun dalam kadar sesaat.. *hee, ni mmg tipu.






otw, nk buat koleksi khalifah plak.. credit to acik sbb beli buku panglima2.. =)

3 comments: