Sunday, December 25, 2011

Jeles aku ngan makhluk nih!!


 Jeles  aku ngan makhluk2 jenis ni.. x puas hati r!!!


Bayangkan..


Makhluk-makhluk ni pagi-pagi dah boleh bangun, sempat la nak buat solat tahajud.. tp ak bgn sempat  buat apa?? Sempat buat solat subuh terkejut..


Lepas solat subuh aku tgk makhluk-makhluk ni masih lagi dok atas sejadah mengaji, bc mathurat, zikir n blabla.. tp ak buat apa lepas subuh??  tertido atas sejadah..


Dalam pukul 10 plak dengar makhluk ni keluar bilik g toilet, nak tau makhluk ni  buat apa?? Dia ambil wudu’ nak solat dhuha wei.. tp aku, g toilet gosok gigi,bsh muka baru nak breakfast..


Lps tu, kalo tiap kali dgr jer azan masuk waktu, cepat2 jer makhluk-makhluk ni ambik wudu’ and solat, solat berjemaah plak tu, yg tak tahan lagi siap buat solat sunat der..  Tp aku, lepas jer bagi salam solat zohor dgr orang azan asar, tu pon da nak2 bangga sbb boleh solat asar awal waktu..


Kalo esok  ada kuiz, sempat lagi kot makhluk ni g dgr ceramah2, talk, g usrah..  aku plak, bukak buku la kan, tapi mengadap buku 1minit mengadap muka buku 1 jam.. makhluk ni lps jer blk program steady je mengadap buku berjam2..  


Suatu hari aku try la jgk ikut rutin makhluk ni, tp tak sampai setengah hari dah rasa penat.. pehal diorg bleh maintain jer hari2 buat ek, pehal aku tak boleh.. sebab tu aku sangat jeles sekarang ni.. ape rahsia dia??


Makhluk ~ Anggap lah hari2 yg kita lalui ni, hari yg terakhir buat kita.. I’Allah kita boleh istiqamah dalam melakukan sesuatu perkara.. amin



2 comments: