Sunday, July 24, 2011

h0bi


dulu time skolah rendah, 
suka sgt kekawan aku srh wat biodata diri..
tulis nama, alamat, no tel, birthday, 
makann kegemaran, minuman kegemaran
cita-cita
dan banyak lagi lah

 part yg aku selalu blur, x tau nk tls ape
part hobi 

maksud hobi ialah
 aktiviti masa lapang yg menenangkan fikiran seseorang..
google search.. hee

aktiviti masa lapang aku,
x tgk tv, tido
dulu buta IT lagi nak b'blogging2 ni
heee

so, untuk mengelakan aku ni nmpak pemalas sgt
aku terhipokrit la sikit
hobi saya membaca
hehe

ect, nk cakap aku baru jer hbs baca satu lagi buku
siri pahlawan islam
Alhamdulilah..


Ikramah ni anak kapada Abu Jahal
Abu Jahal ialah salah seorang yg terkenal memusuhi Rasullulah
diorang memang menentang giler2 ajaran islam
mereka sanggup menghabiskan harta mereka utk memerangi islam

 ttp selepas mendapat hidayah dr Allah
Ikramah memeluk islam

dia berubah
daripada seorang yg sgt menentang Rasullulah
kepada seorang yg sgt membela Rasullulah..
 
 kesimpulannya,
 org yg jahat x semestinya akan jd jahat untuk selamanya,
org2 baik plak x semestinya akan kekal jadi baik

oleh itu, selain drpd berusaha nak jd baik
kita juga mesti selalu berdoa agar sentiasa ditetapkan iman kita
hidup, mati, masuk syurga bersama iman..
insyaAllah,
amin


credit to acik sbb beli buku koleksi siri pahlawan ni sampai bleh jadi pedang camni.. heeee

2 comments: